Honkongas skyrė baudą žurnalistui už langelio pažymėjimą. Tai rodo, kad kyla pavojus miesto žiniasklaidos laisvėms

Iš esmės Choy buvo patraukta baudžiamojon atsakomybėn už langelio pažymėjimą: ji naudojo vyriausybės registrą, norėdama atsekti valstybinės registracijos numerius, sujungtus su minia, 2019 metais metro stotyje užpuolusia demokratijos šalininkus.

Anksčiau žurnalistai formoje galėjo nurodyti „laikmeną“, kad paaiškintų, kodėl jie ieškojo duomenų bazėje. Tačiau 2019 m. Forma pasikeitė, todėl Choy pažymėjo „kitus eismo ir transporto klausimus“.

Tai buvo nusikaltimas. 37-erių vyras buvo apkaltintas pažeidęs Honkongo Kelių eismo potvarkį, pateikdamas melagingą deklaraciją, ir nubaustas 6000 Honkongo dolerių (770 USD) bauda.

Tačiau daugeliui žiūrovų Choy atvejis nebuvo susijęs su netinkamai panaudotomis dėžėmis. Tai buvo išpuolis prieš žurnalistiką.

Nors žodžio ir spaudos laisvė yra įtvirtinta Honkongo mini konstitucijoje, Pagrindiniame įstatyme, žiniasklaidos nepriklausomumui ir gebėjimui pranešti pastaraisiais metais iškilo grėsmė. Prieštaringai vertinamas nacionalinio saugumo įstatymas – pernai priimtas teisės aktas, ragina vyriausybę toliau reguliuoti žiniasklaidą ir internetą.

Smogikai 2021 metų balandžio mėnesį Honkonge sutriuškino „Epoch Times“ spaustuvę. Kreditas: „Epoch Times“

Vien per pastarąjį mėnesį įvyko daugybė atakų prieš spaudos laisvę: Kinijos valstybinis laikraštis Honkonge pareikalavo užversti užgrobtą demokratiją palaikantį dokumentą; miesto policijos vadovas pasiūlė kovos su suklastotomis naujienomis įstatymą; banditai, apkaltinti ryšiais su Kinijos komunistų partija, sumušė nepriklausomo laikraščio spaustuvę.

Choy atvejis simbolizuoja nuolat besikeičiančias miesto taisykles – naują realybę, kurią vieną dieną veiksmai laikė protingais gali sukelti kitą baudžiamąjį persekiojimą.

Pažymėti langelį

2019-ųjų liepos vasaros naktį maždaug 70 vyrų su baltais marškiniais minia šturmavo Honkongą metro stotyje ir pradėjo mušti keleivius ir protestuotojus geležinėmis strypais ir bambuko lazdomis.

Nakties vaizdo įrašuose matyti, kaip Yuen Long stotyje, netoli sienos su žemynine Kinija, metro važiuojantys keleiviai rėkia. Atrodė, kad vyrai nusitaikė į juodai apsirengusius, grįžtančius iš demokratijos palaikymo demonstracijų kitoje Honkongo dalyje.

Žmonėms pašėlusiai kreipiantis pagalbos, valdžia per tris su puse valandos sulaukė daugiau nei 24 000 skambučių – gerokai viršija vidutinę dienos apimtį, vėliau miesto įstatymų leidybos institucijai sakė pareigūnai.
Tačiau riaušių policijai atvykti prireikė 39 minučių. Tuo metu dauguma baltai apsirengusios minios buvo išvykusios, sakoma Nepriklausomos policijos skundų tarybos pranešime.

Vėliau policija pranešė, kad pareigūnai buvo užimti protestais Honkongo saloje, esančioje maždaug už 30 kilometrų. Nė vienas iš baltai apsirengusių vyrų tą naktį nebuvo areštuotas, nors vėliau buvo areštuota dešimtys.

Demokratiją palaikančiai stovyklai tai buvo lūžio taškas. Įtampa jau didėjo po daugiau nei mėnesį trukusių didelių protestų, tačiau šiurpios scenos ir lėtas policijos atsakas tik dar labiau pablogino pasitikėjimą pareigūnais. Daugelis manė, kad minios nariai – visuomenės narių įtariami susiję su nusikalstamomis grupuotėmis – bendradarbiavo su valdžios institucijomis, nors policija tai neigė.

Būtent tą esminį įvykį norėjo ištirti visuomeninis transliuotojas Honkongo radijo televizija (RTHK) ir laisvai samdomas prodiuseris Choy.

Tą naktį iš prekybos centro buvo gauta vaizdo stebėjimo kamera iš metro stoties, kurioje užfiksuotos transporto priemonės, gabenančios vyrus baltais marškiniais. Taigi Choy naudojo tai jau seniai buvo įprastas žurnalistinis metodas: ji ieškojo transporto priemonių registracijos duomenų bazėje, kad sužinotų, kas jas turi.

Keli iš valstybinių numerių, kuriuos nustatė Choy, buvo susieti su kaimo atstovais ar vietos vadovais.

Bao Choy atvyksta į Fanlingo magistratus & # 39;  Teismas posėdžiui.
Neva tai yra Yuen Longas, arčiau žemyninės Kinijos esantis rajonas nei žymiausias Honkongo Viktorijos uostas jau seniai gyvena vadinamieji triados nariai, kurie teigia tyrėjai Kinijoje buvo naudojami kaip „nuomojami banditai“. Vietiniai Honkongo pareigūnai netgi susidūrė su įtarimais dėl darbo su nusikalstamomis gaujomis.

RTHK dokumentiniame filme buvo pateikta daugiau įrodymų, kad kai baltai apsirengusi minia užpuolė žmones Yuen Longo traukinių stotyje, jie turėjo tam tikrą oficialią paramą.

Pažeidimas ar tiesos ieškojimas?

Po praėjusiais metais išleisto 23 minučių RTHK dokumentinio filmo „Honkongo ryšys: 721 kam priklauso tiesa“, jis pelnė pagyrimų ir apdovanojimų, įskaitant vieną praėjusį trečiadienį iš Honkongo žurnalistų asociacijos (HKJA).

Tačiau 2020 m. Lapkričio 3 d. Choy buvo areštuotas įtariant Kelių eismo potvarkio pažeidimą.

Vyriausybė teigė, kad Choy byla buvo skundo rezultatas. Bylos nagrinėjimo metu teisėja nusprendė, kad transporto priemonių savininkai, teikdami informaciją Transporto departamentui, tikisi privatumo, ir pripažino ją kalta dėl potvarkio pažeidimo – kaltinimo, kuriuo kalinama iki šešių mėnesių.
Radijo televizijos Honkongo prodiuseris Bao Choy 2021 m. Balandžio 22 d. Atvyksta į Vakarų Kovluno teismo pastatą Honkonge.

Manoma, kad Choy yra pirmasis žurnalistas, nuteistas už potvarkio pažeidimą, ir pirmasis asmuo, nuteistas dėl „Yuen Long“ išpuolių, teigia jos advokatas Jonathanas Manas. Praėjusią savaitę policija patvirtino, kad vasario mėnesį dėl to paties kaltinimo areštavo reporterį iš valstybinės Pekino prekybos vietos Ta Kung Pao.

Po nuosprendžio Choy akys parausta, kai ji stovėjo apsupta džiuginančių rėmėjų ir žiniasklaidos prie Vakarų Kovluno teismo, kur per pastaruosius metus buvo patraukti baudžiamojon atsakomybėn daugelis demokratiją palaikančių aktyvistų.

„Manau, kad tiriamoji žurnalistika nėra nusikaltimas“, – sakė ji. – Šis atvejis neturės įtakos mano žurnalistinėms vertybėms “.

HKJA pirmininkas Chrisas Yeungas nuosprendį pavadino „tamsiąja diena“ Honkongo žurnalistikai.

„Spaudos laisvė Honkonge miršta“, – sakė jis. – Tai bauda visiems žurnalistams.

Kinijos universiteto Honkongo žurnalistikos ir komunikacijos mokyklos docentui Lokmanui Tsui sakė, kad šis atvejis yra ženklas, kuriuo vyriausybė perkelia tikslinius postus.

Prieš 2019 m. Iš formų pašalinus galimybę nurodyti laikmeną, žurnalistų prašymai buvo dažni – kai kuriais metais jie sudarė ketvirtadalį visų paraiškų. Honkongo transporto departamentas pareiškime CNN verslui teigė, kad 2019 m. Peržiūra buvo skirta „geriau apibrėžti nesusipratimo išvengimo tikslus“ ir pažymėjo, kad dar prieš pakeitimą duomenys, gauti pagal užklausą, buvo skirti naudoti tik veiklai. susijusias su eismo ir transporto klausimais.

Tačiau šis atvejis sukūrė precedentą, kad ieškoti žurnalo dėl žurnalistinių priežasčių nebėra teisėta – tai dar vienas smūgis už informacijos laisvę, sakė Tsui.

Tsui sakė, kad tai taip pat rodo tą valdžią yra pasirengę sekti žurnalistus, kurie kasa dalykų, dėl kurių jie atrodė blogai. „Sunku to nelaikyti tiesos puolimu“, – pridūrė jis.

Honkongo vyriausybė pareiškime CNN verslui teigė, kad bet koks areštas „neturi nieko bendro su atitinkamo asmens politine pozicija, kilme ar užsiėmimu“.

Kiti smūgiai

Daugelį metų Honkonge buvo gyvas žiniasklaidos kraštovaizdis, kurio leidiniai apėmė politinį spektrą. Tačiau pastaraisiais metais miesto žiniasklaidos laisvės pamažu mažėjo, nes Kinijos įtaka buvusiai Didžiosios Britanijos teritorijai auga.

„Visi Honkonge save cenzūruoja“, – sakė Tsui. „Per pastaruosius porą metų įvyko nuolatinis puolimas – ne tik prieš spaudos laisvę, bet ir apie teises apskritai.

Pavyzdžiui, keli 2018 m. Įvykiai ypač jaudino žiniasklaidos aplinką.

Tais metais „Financial Times“ Azijos redaktoriaus Viktoro Malleto paraiška pratęsti jo leidimą dirbti Honkonge buvo atmesta praėjus keliems mėnesiams po to, kai jis surengė nepriklausomybę palaikančio aktyvisto kalbą Užsienio korespondentų klube. Žinomas angliškas laikraštis „South China Morning Post“ buvo kritikuojamas už interviu su Honkongo leidėju, kuris buvo sulaikytas žemyne. Interviu organizavo Kinijos viešojo saugumo ministerija, sukeldama susirūpinimą dėl laikraščio sprendimo surengti tai, ką kai kurie vertino kaip priverstinį interviu. Atskirai kultūros įstaiga staiga atšaukė pokalbį su ištremtu kinų rašytoju Ma Jianu. Vieta tuo metu teigė nenorinti tapti „platforma, skatinančia bet kurio asmens politinius interesus“.

Policija 2020 m. Rugpjūtį surengė „Apple Daily“ biurus Honkonge. Kreditas: „Apple Daily“

Žiniasklaidos laisvės gynėjai teigia, kad kraštovaizdis tapo tik priešiškesnis, kai įsigaliojo praėjusių metų nacionalinio saugumo įstatymas.

Nors miesto vadovė Carrie Lam po to, kai buvo priimtas šis įstatymas, teigė, kad Honkongo gyventojai vis tiek turėtų turėti galimybę naudotis žodžio ir spaudos laisve, vėliau naujoji taisyklė buvo naudojama apkaltinant žiniasklaidos magnatą Jimmy Lai, „Pro“ įkūrėją. bulvarinis „Demokratijos“ laikraštis „Apple Daily“. Kai policija užpuolė jo laikraščio kabinetus, jie apkaltino jį neteisėto protesto organizavimu ir susitarimu su užsienio pajėgomis.

Su Lai nacionaliniu saugumu susiję kaltinimai vis dar nagrinėjami, o įstatymai dar nebuvo panaudoti žurnalistams. Tačiau Tsui iš Kinijos universiteto Honkonge teigė, kad tai gali pasikeisti ateityje.

Antradienį pareiškime CNN verslui Honkongo vyriausybė pareiškė „tvirtai įsipareigojusi saugoti ir gerbti spaudos laisvę, kuri yra pagrindinė teisė, kurią garantuoja Pagrindinis įstatymas“.

Paklausta, ar tikėtina, kad ateityje žurnalistai bus patraukti baudžiamojon atsakomybėn pagal nacionalinio saugumo įstatymą, vyriausybė teigė, kad „įstatymus gerbiantys žmonės nesąmoningai nepažeis įstatymų“.

Šiemet spaudimas žurnalistams ir toliau didėjo. Pavyzdžiui, vasario mėnesį Kinijos Honkongo ir Makao reikalų biuro direktorius Xia Baolongas paragino Honkongo žiniasklaidą valdyti „patriotais“.

Žiniasklaidos atstovai jaučia spaudimą, …

Honkongas skyrė baudą žurnalistui už langelio pažymėjimą. Tai rodo, kad kyla pavojus miesto žiniasklaidos laisvėms

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top