„Xenon vs. LED priekiniai žibintai: koks skirtumas?

Naktinis vairavimas šiomis dienomis gali virsti akinančiu – netgi akinančiu – šviesos žiburiu iš skirtingų tipų priekinių žibintų, galimų naujesnėse transporto priemonėse. Pažįstamą šiltą, geltoną švytėjimą, kurį skleidžia halogeninės lemputės, greitai keičia ryškesni ir baltesni šviesos diodai ir dar ryškesni didelio intensyvumo išlydžio žibintai, užpildyti ksenono dujomis. Kuo skiriasi šie du priekinių žibintų tipai?

Susiję: Standartiniai priekiniai žibintai, pėsčiųjų apsaugos įgaliojimai pakelia barą, skirtą smūgio bandymams

LED priekiniai žibintai

Automobilyje šviesos diodai turi išskirtinę baltą spalvą ir yra ryškesni už halogeninius žibintus, nors paprastai jie nėra tokie ryškūs kaip ksenoniniai žibintai. Kadangi jie yra maži, šviesos diodus galima įspausti į siauras vietas ir išdėstyti įvairiais raštais, suteikiant transporto priemonių inžinieriams ir dizaineriams daugiau laisvės būti kūrybingiems.

Naudojant šviesos diodus, elektros srovė praeina per puslaidininkį (arba diodą), kad gautų ryškesnę šviesą ir dažnai būtų platesnis nei kitų tipų priekiniai žibintai. Šviesos diodai yra apie 90% efektyvesni nei kaitinamosios lemputės ir sukuria mažiau šilumos. Šviesos diodai tarnauja ilgiau nei halogenai, arba ksenoniniai žibintai, nors jie sensta.

Šviesos diodai tampa dominuojančiu žibintų tipu, nes jie sunaudoja mažiau energijos nei kitų tipų žibintai, jie tarnauja ilgiau ir juos vis pigiau gaminti.

„Xenon“ žibintai

„Xenon“ didelio intensyvumo išlydžio priekiniai žibintai turi lemputes, tačiau skirtingai nei halogeniniai žibintai, jie neturi kaitinamųjų siūlų, todėl jie paprastai tarnauja ilgiau nei halogenai, bet ne tiek ilgai, kiek šviesos diodai. Jie sunaudoja mažiau energijos nei halogenai ir daugiau nei šviesos diodai. Jie taip pat yra karštesni nei šviesos diodai ir laikui bėgant tampa silpnesni.

Ksenono žibintuose elektros srovė praeina per ksenono dujas, kad sukurtų lanką tarp dviejų elektrodų ir sukurtų intensyvią baltą arba melsvą šviesą, kuri dažnai yra ryškesnė nei šviesos diodai. Antrinės ksenono žibintai yra įvairių atspalvių mėlynos ir geltonos bei baltos spalvos.

Tamsiuose keliuose kai kurie ksenoniniai žibintai yra tokie ryškūs, kad net artimosios šviesos gali apakinti artėjančius vairuotojus. Norėdami tai kompensuoti, automobiliuose, kuriuose yra ksenoninių žibintų, dažnai yra niveliavimo sistemos, kurios automatiškai sureguliuoja šviesos modelį, kai įjungiamos šviesos.

Šviesos diodai ir ksenoniniai žibintai iš pradžių buvo siūlomi tik prabangioms ir brangesnėms transporto priemonėms, tačiau šiandien jie yra plačiau prieinami, ypač šviesos diodai. Kai kurie gamintojai nustatė šviesos diodų standartą visose vidutinio kainų transporto priemonių linijose. Xenon lemputes “ žibintai siūlomi mažiau naujų transporto priemonių, tačiau išlieka populiarūs antrinėje rinkoje.

Kuris geresnis?

Tai sunku pasakyti, nes apšvietimo tipas nėra vienintelis veiksnys, lemiantis priekinių žibintų veikimą. Draudimo institutas greitkelių saugos , kuris įvertina žibintus savo saugumo reitinguose, sako daug veiksnių įtakos jų veikimui: žibinto dizainas surinkimas, atšvaitai arba projektoriai kad nukreipti šviesą žemyn kelio ir kaip gerai žibintai yra skirti.

IIHS žibintus vertina kaip gerus, priimtinus, nežymius ar prastus, atsižvelgiant į tai, kiek jie pasiekia tiesius kelius, kairę ir dešinę kreivę, taip pat kaip gerai apšviečia abi kelio puses.

Šviesos diodai paprastai veikia geriau nei kitų tipų IIHS bandymai, tačiau transporto priemonės aprūpinimas šviesos diodais arba ksenoniniais žibintais nereiškia, kad jie gaus aukščiausią balą ar pralenks halogeninius žibintus.

Pavyzdžiui, 2021 m. „Chevrolet Traverse“ su LED žibintais buvo įvertinta kaip priimtina, o „Traverse“ su ksenoniniais žibintais – prasta. 2020 “Toyota Sienna buvo įvertinti priimtinas, kai turi arba ksenono arba halogeno priekinių.

Daugiau iš „Cars.com“:

„Xenon vs. LED priekiniai žibintai: koks skirtumas?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top